Hír: Öt bank adná össze a 3-as metró 60 milliárdját

Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 216 fő
  • Képek - 135 db
  • Videók - 162 db
  • Blogbejegyzések - 1509 db

Üdvözlettel,

Napi hírek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 216 fő
  • Képek - 135 db
  • Videók - 162 db
  • Blogbejegyzések - 1509 db

Üdvözlettel,

Napi hírek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 216 fő
  • Képek - 135 db
  • Videók - 162 db
  • Blogbejegyzések - 1509 db

Üdvözlettel,

Napi hírek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 216 fő
  • Képek - 135 db
  • Videók - 162 db
  • Blogbejegyzések - 1509 db

Üdvözlettel,

Napi hírek vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Az M3-as metróvonalon közlekedő régi szerelvények felújításához szükséges 60 milliárdos kölcsön uniós közbeszerzési eljárásának első szakasza március 9-én zárult. Ám a bírálóbizottságnak nem sok dolga akadt, mert a felhívásra egyetlen ajánlat érkezett. Bár ezt nem egy bank, hanem öt pénzintézet közösen nyújtotta be. Lapunk információi szerint az ötös fogat a magyar pénzpiac meghatározó szereplőiből – OTP, Erste, Unicredit, MKB és a K & H – áll össze.

Ha a Fővárosi Közgyűlés hétfőn elfogadja a bankok közös részvételi ajánlatát, akkor megkezdődhetnek az érdemi tárgyalások a feltételekről. A főváros 15 éves futamidőre venné fel a 60 milliárd forintot, de az első részletet csak 3,5 év türelmi idő után kezdenék fizetni. A hitelfelvétel becsült költsége meghaladja a 15 milliárd forintot. A bankokkal való egyezkedés alapját az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) szerződéstervezete adja. A végleges kontraktust szintén véleményeztetni kell majd az ÁKK-val és a kormánnyal, hiszen az önkormányzatok csak a kormány engedélyével vehetnek fel hitelt, másrészt ilyen nagy összegű kölcsönhöz állami kezesség szükségeltetik.


A banktender időtartamát korábban két hónapra becsülték. Így a kormányzati jóváhagyás megérkezését is beleszámítva, a szerződéskötés összeérhet a korábbi BKV-adósságok rendezésével. Lapunk információi szerint a hitelezők hajlandóak júniusig haladékot adni a márciusban esedékessé váló 6,7 milliárdos részletre. Ennek oka a főváros és a kormány közötti alkudozás a BKV-adósság konszolidációjáról.


Addigra az is eldőlhet, meghosszabbítják-e Káposztásmegyerig az M3-as metró vonalát. Ha igen, a meglévő járművek mellett további 20 kocsira lesz szükség. Ez az opció jelentősen megnövelheti a meglévő szerelvények felújítására beadott ajánlatok összegét. Holott a felvenni szándékozott 60 milliárdról már enélkül is sejteni lehetett, hogy kevés lesz. A járművek teljes körű rekonstrukciójának költségét előzetesen 65 milliárd forintra becsülték. Ám a Népszabadság úgy értesült, hogy az eurózónában működő ajánlattevők aligha képesek 70 milliárd alá menni az ajánlati árban. A reális árat pedig 73-75 milliárdra teszik. Csakhogy ezzel már erősen megközelítik az új szerelvények piaci árát, amelyek korszerűbbek és garanciával bírnak. Az orosz Metrowagonmash az olcsó munkaerő, a rubel leértékelődése, illetve a járművek ismerete miatt jelentős előnyben van a versenytársakhoz képest.


Az infrastruktúra felújítására uniós forrást kért a főváros, ám ez a vonal meghosszabbítását feltételezi. Tarlós István az Indexnek azt mondta: 125 milliárdot kaphatnak erre, ám a tényleges költségek ennél szintén többre, 150-200 milliárdra rúghatnak műszaki, biztonsági, kényelmi szinttől függően. Csakhogy ha mindkét tételt alulbecsülik most, akkor a költségtúllépés éppolyan látványosan sok lehet az átadásra,mint az M4-es vonal esetében.



Forrás: http://nol.hu/

Címkék: bankok bkk budapest felújítás hitel metró

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu