Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ha a Fővárosi Közgyűlés hétfőn elfogadja a bankok közös részvételi ajánlatát, akkor megkezdődhetnek az érdemi tárgyalások a feltételekről. A főváros 15 éves futamidőre venné fel a 60 milliárd forintot, de az első részletet csak 3,5 év türelmi idő után kezdenék fizetni. A hitelfelvétel becsült költsége meghaladja a 15 milliárd forintot. A bankokkal való egyezkedés alapját az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) szerződéstervezete adja. A végleges kontraktust szintén véleményeztetni kell majd az ÁKK-val és a kormánnyal, hiszen az önkormányzatok csak a kormány engedélyével vehetnek fel hitelt, másrészt ilyen nagy összegű kölcsönhöz állami kezesség szükségeltetik.
A banktender időtartamát korábban két hónapra becsülték. Így a kormányzati jóváhagyás megérkezését is beleszámítva, a szerződéskötés összeérhet a korábbi BKV-adósságok rendezésével. Lapunk információi szerint a hitelezők hajlandóak júniusig haladékot adni a márciusban esedékessé váló 6,7 milliárdos részletre. Ennek oka a főváros és a kormány közötti alkudozás a BKV-adósság konszolidációjáról.
Addigra az is eldőlhet, meghosszabbítják-e Káposztásmegyerig az M3-as metró vonalát. Ha igen, a meglévő járművek mellett további 20 kocsira lesz szükség. Ez az opció jelentősen megnövelheti a meglévő szerelvények felújítására beadott ajánlatok összegét. Holott a felvenni szándékozott 60 milliárdról már enélkül is sejteni lehetett, hogy kevés lesz. A járművek teljes körű rekonstrukciójának költségét előzetesen 65 milliárd forintra becsülték. Ám a Népszabadság úgy értesült, hogy az eurózónában működő ajánlattevők aligha képesek 70 milliárd alá menni az ajánlati árban. A reális árat pedig 73-75 milliárdra teszik. Csakhogy ezzel már erősen megközelítik az új szerelvények piaci árát, amelyek korszerűbbek és garanciával bírnak. Az orosz Metrowagonmash az olcsó munkaerő, a rubel leértékelődése, illetve a járművek ismerete miatt jelentős előnyben van a versenytársakhoz képest.
Az infrastruktúra felújítására uniós forrást kért a főváros, ám ez a vonal meghosszabbítását feltételezi. Tarlós István az Indexnek azt mondta: 125 milliárdot kaphatnak erre, ám a tényleges költségek ennél szintén többre, 150-200 milliárdra rúghatnak műszaki, biztonsági, kényelmi szinttől függően. Csakhogy ha mindkét tételt alulbecsülik most, akkor a költségtúllépés éppolyan látványosan sok lehet az átadásra,mint az M4-es vonal esetében.
Forrás: http://nol.hu/
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Egyre bizonytalanabb a 3-as metró sorsa
Várat magára a metrófelújítás
Lezárások lesznek pénteken is - így közlekedhet Budapesten
Jövő héten szerződnek a 69 milliárdos metrókocsi-felújításra