Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mindenki Janikája egy Peugeot 208 T16 R5 volánja
mögött tér vissza a hazai rali vérkeringésébe, navigátora pedig Szőke
Tamás lesz, aki eddig Kazár Miklós mellett mondta az itinert. Tóth János
saját bevallása szerint elsősorban a türelmes versenyzésre és a futamok
befejezésére akar törekedni
A 46 éves pilóta a versenyautó
hivatalos bemutatása alkalmából rendezett csütörtöki sajtótájékoztatón
azt mondta, stresszmentes három esztendő van mögötte, ugyanakkor ez idő
alatt is hiányzott neki a ralizás, és az azt körülvevő közeg.
"Néhány
futamon előfutóként ott voltam, aztán tavaly volt lehetőségem tesztelni
egy 208-as Peugeot-t, és azt tapasztaltam, hogy a gépet könnyű vezetni,
öröm vele az autózás" - elevenítette fel az elmúlt időszak
történéseit ifjabb Tóth, s kiemelte, visszatérésével kapcsolatban a
mögötte álló emberek, illetve szponzorai is bíztatták és támogatták.
"Türelmet
kell erőltetnem magamra, mert három év lemaradását biztosan nem egy
futamon kell behozni. A szezonnyitó, jövő hétvégi Eger-ralin is a futam
befejezése és a tapasztalatszerzés az elsődleges cél, de azért reményeim
szerint gyorsak leszünk" - mondta a raliversenyző, aki mellett a navigátorként kétszeres abszolút bajnok Szőke Tamás foglal majd helyet a Peugeot-ban.
A
másodpilóta a versenyautó leleplezése után arról beszélt, hogy a
háromszoros bajnok Kazár Miklóssal eltöltött sikeres évek után új
kihívást keresett, így került ifjabb Tóth mellé. Hangsúlyozta, hogy
nekik és a csapat tagjainak is sokat kell még tanulniuk, az ob mezőnye
pedig nagyon erős lesz.
Ifjabb Tóth az autóról elmondta, hogy 1600 köbcentis, négyhengeres motorja 280 lóerős, a végsebessége pedig 190 kilométer/óra.
A versenyző szerint az ötfokozatú szekvenciális váltóval felszerelt,
négykerék-meghajtású 208-as esetében - ahogyan a legtöbb mai raliautónál
- a futómű a legfontosabb pont.
"A mostani autók teljesítménye
nagyon azonos, a fejlesztések jelentős része is leginkább a futóművet
érinti, a versenyzőnek az a feladata, hogy az ebből fakadó előnyökre
ráérezzen, s így hozza ki a legtöbbet az autóból" - tette hozzá
ifjabb Tóth, aki 1995-ben egy Toyota Celica volánja mögött nyerte meg
első bajnoki címét, 2005-ben pedig a hetediket, egyben eddigi utolsót
egy Peugeot 206 WRC-vel.
Forrás: http://sportrajongo.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A rajt előtt cserélt autót a magyar ralibajnok