Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nagyon sokan nem tudják vagy nem veszik figyelembe, hogy a drágább, D2-es kategóriába tartozik autójuk. Az utánfutó matricája is sokszor lemarad, utólag nem lehet pótolni.
Az útdíjrendelet módosítása óta eltelt három hónapban a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. tapasztalatai szerint az autósok egyik leggyakoribb tévesztése az volt, hogy a fizetős útszakaszokon a januártól már D2-es kategóriába tartozó járművekre D1-es kategóriában váltottak e-matricát. Márpedig ez jogosulatlan úthasználatnak minősül, és pótdíjat kell fizetni utána.
Kinek kellene D2-es matrica? És B2-es?
A
januártól bevezetett D2-es díjkategóriába tartoznak a hétnél több utas
szállítására alkalmas személygépkocsik, valamint a legfeljebb 3,5 tonna
megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik és a lakóautók. A D2-es
kategóriában a heti (10 napos) és a havi e-matricák a D1-es kategória
díjainak kétszeresére emelkedtek, az éves matricák ára azonban
megegyezik a D1-es kategória árával.
Szintén gyakran előforduló hiba, hogy a kisebb, 15 személyes autóbuszok üzemeltetői nincsenek tisztában azzal, hogy járművük a B2-es díjkategóriába tartozik, és tévesen D1-es vagy D2-es kategóriában váltanak jogosultságot.
Az utánfutóra megvan a matrica?
A díjköteles
szakaszokon az utánfutók úthasználatáért a D2-es és B2-es kategóriákban
külön kell fizetni. Az U kategóriában a jogosultságot minden esetben a
vontatmány rendszámára kell megvásárolni. Az útdíjfizetési szolgáltató
példaként említi, ha busz vontat utánfutót, akkor váltani kell B2-es és U
kategóriás jogosultságot is. Ha az utánfutót egy 9 személyes mikrobusz
vontatja, akkor D2-es kategóriájú e-matricát kell váltani a mikrobusz
rendszámára, és U kategóriájú jogosultságot az utánfutó rendszámára. A
D1-es kategóriába tartozó személyautóval vontatott utánfutóra viszont
NEM kell külön e-matricát váltani.
Utólag már késő
A jogszabály értelmében
minden esetben előre, a díjköteles szakaszra való felhajtás előtt kell
megváltani az e-matricát, az akár néhány perccel később megvett
e-matrica jogosulatlan úthasználatnak minősül.
Az év első három hónapjában egyébként 2,97 millió e-matricát vásároltak az autósok, ebből 949 ezer volt az idén bevezetett megyei matrica.
Forrás: http://privatbankar.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Mit érdemel a nem fagyálló fagyálló?
Péntekig már ne tankoljon, ha nem muszáj
Biztonságban utazik a gyereked? Itt a nagy ülésteszt
Szerdától drágul a benzin!!!