Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Minden devizahiteles ügyfél számára kézzelfoghatóvá válik, hogy a bankoknak vissza kell adniuk a tisztességtelen, egyoldalú szerződésmódosításból és az árfolyamrésből származó bevételüket - hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter pénteken; a pénzügyi intézményeknek március elsejétől kell megkezdeniük az elszámolást devizahiteles ügyfeleikkel. A pénzügyi intézmények 2015. február 1-jei fordulónappal kötelesek elszámolni a tisztességtelenül felszámított árfolyamréssel és kamatokkal, költségekkel a deviza- és a devizaalapú hitelesek felé, s szintén e fordulónappal forintra átváltani a fennmaradó tartozást.
Az elszámolás során a februári fordulónaptól
az elszámolási értesítésig tartó esetleges túlfizetést is jóváírják. A
forinthitelesek esetében az elszámolás 2015. június 30-i fordulónappal
történik.
A fogyasztók az elszámolás során visszakapják a
futamidő alatt tőlük tisztességtelenül elvont kamatokat, költségeket,
illetve a devizaalapú hitelesek a tisztességtelen árfolyamrés összegét. A
pénzügyi intézmények levélben közlik ügyfeleikkel a levonás nyomán
fennmaradó kölcsöntartozás és a jövőben fizetendő törlesztőrészletek
összegét is.
A megszűnt kölcsönszerződések esetében a fogyasztó
bankszámlán vagy pénztári kifizetéssel kézhez kapja az elszámolás
alapján neki járó összeget, ha a szerződés megszűnésekor nem volt
fennálló, lejárt tartozása. Ha azonban volt, először a tartozást
egyenlítik ki, s a megmaradó összeget kapja meg az ügyfél.
Az
elszámolás alapján visszajáró összegeket az elszámolás megküldésétől
számított 15 munkanapon belül kell a pénzügyi intézménynek jóváírnia
vagy - a már megszűnt fogyasztói szerződéseknél - átutalnia, kifizetnie.
Az új, kedvezőbb törlesztőrészletek fizetése első alkalommal az
elszámolás megküldésére nyitva álló határidő utolsó napját követő
hónapban történik.
A devizaalapú szerződések esetében március 1.
és április 30. között kapják meg a hitelesek az elszámolást, kivéve, ha
bankjuk peres eljárása 2015. március 1. után fejeződik be, mert akkor a
per befejezését követő 60. napig. A jelzálogalapú devizahitelesek az
elszámolás és a forintosítás részleteiről, míg a nem jelzálogalapú
hitelek felvevői az elszámolásról kapnak tájékoztatást.
A
forintalapú, továbbá devizaalapúnak nem minősülő devizahitelek esetében
2015. augusztus 1. és szeptember 30. között kell megküldeni az
elszámolásokat, vagy legkésőbb a polgári peres eljárás befejezésétől
számított 60. napig.
Azok az ügyfelek, akik korábban éltek a
kedvezményes végtörlesztés lehetőségével, márciusban kérhetik, hogy
részükre a hitelező elszámolást készítsen. A végtörlesztett
fogyasztóknak 2015. november 30-ig kell megküldeni az igényelt
elszámolást.
A követeléskezelőnek átadott lejárt tartozások
esetében az ügyfeleknek maguknak kell kezdeményezniük az elszámolást a
követeléskezelőnél.
Ha valaki vitatja az elszámolást, a
kézbesítéstől számított 30 napon belül panaszt tehet a pénzügyi
intézménynél, amely a panasz beérkezését követő 60 napon belül köteles
válaszolni. A panasz elutasítása esetén az ügyfél 30 napon belül a
Pénzügyi Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti.
Heti csomagokban küldi ki az elszámoló leveleket ügyfeleinek a Raiffeisen Bank, így biztosítva a fiókhálózat, a panaszkezelés és a telefonos ügyfélszolgálat egyenletes terhelését, az UniCredit pedig április második felében postázza az elszámolás és a forintra váltás részleteiről szóló közel 50 ezer levelet - közölték a bankok az MTI érdeklődésére.
A Raiffeisen Bank válaszában
hangsúlyozza: kiemelt feladataként tekint az elszámolással kapcsolatos
teendőkre, amelyeken több mint 100 munkatársuk dolgozik hónapok óta. A
bank emlékeztet arra, hogy az elszámolás alapját képező számítási
módszert benyújtották a Magyar Nemzeti Banknak (MNB).
Ügyfeleinek
a Raiffeisen azt javasolja, hogy először a bank honlapján
tájékozódjanak, mert ott minden tudnivaló, teendő és letölthető
dokumentum (nyilatkozat, kérelem, igazolás) bármikor és gyorsan
hozzáférhető.
Az elszámolás miatti visszatérítés a jelenleg,
illetve korábban devizalapú hitellel rendelkező ügyfélkörnek 2015.
március 1-április 30. között több körben, ütemezetten történik. Az aktív
bankszámlával rendelkező ügyfeleket speciális SMS és DirektNet
(internetbanki) üzenetben is értesíti a bank.
Az UniCredit Bank
az elszámolási törvény által érintett devizalapú hitellel rendelkező
vagy rendelkezett ügyfelei számára április második felében postázza az
elszámolás és a forintra váltás részleteiről szóló közel 50 ezer levelet
- derül ki a bank válaszából.
A törvényből fakadó feladatok
teljesítése jelentős erőforrásokat vesz igénybe mind a szervezet, mind
az infrastruktúra szempontjából. A megvalósításon minden eddiginél
nagyobb projekt keretében igen komoly humánerőforrás-bevonással dolgozik
az UniCredit.
Ugyanakkor a projekt számára szükséges létszámot
elsősorban belső átcsoportosítással biztosítják, hiszen a „helyismeret",
vagyis a termékek, a piac, a szabályozás, az ügyfelek igényeinek
ismerete, a belső szervezet és a felelősségi körökben való tájékozottság
kiemelten fontos hatékonysági tényező. A várható ügyfélérdeklődések és
az esetleges panaszok kezelésére kifejezetten az elszámolás és a
forintosítás sajátosságaihoz igazított kiszolgálási folyamattal
készülnek - hangsúlyozzák.
Korábban az OTP Bank és a K&H
Bank MTI-nek eljuttatott válaszaiból az derült ki, hogy a két bank
március-április folyamán küldi ki érintett ügyfeleinek az elszámoló
leveleket, és folyamatosan készülnek a várhatóan megnövekedő igények
kiszolgálására.
Forrás: http://www.kisalfold.hu/
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megnyerte az MNB a forinthiteles pereket
Milliókat úszhatsz meg a lakáshiteledből: ezt a pontot keresd a szerződésben
Egy év alatt 10 százalékkal nőtt az átlagos casco-díj
Hitelből karácsonyozna? Nézze meg, hol kér kölcsönt!