Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egyszerű műszaki problémaként igyekezett tálalni a UPC azt, hogy a múlt héten bizonyos oldalak nem voltak elérhetők a cég internet-előfizetői számára. Az ügyben szintén érintett Externet szerint a netsemlegesség kérdése is felmerül az eset kapcsán.
Valószínűleg nem számítottak ennyire heves reakcióra a UPC Magyarország Kft.-nél annak kapcsán, hogy az RTL Csoport, illetve a közmédia webes felületei elérhetetlenné váltak a cég netes ügyfelei számára. Az ügy csütörtökön robbant, és másnap délután már vissza is állt a régi helyzet, az érintett felek azonban igen eltérő magyarázatokkal álltak elő. A tavaly december végén 554 ezer internet-előfizetővel rendelkező UPC álláspontja szerint az adatforgalom optimalizálását szolgáló átkonfigurálást hajtottak végre, aminek normális esetben nem kellett volna érzékelhető problémát okoznia az ügyfelek számára. A gondot a cég szerint az okozta, hogy az RTL Csoport és a közmédia oldalainak kiszolgálói részéről feltételezhetően nem történt meg az adatforgalom átterhelése a megfelelő tranzitútvonalakra, annak érdekében, hogy ezek a felületek továbbra is elérhetőek legyenek a fogyasztóknak.
Bár a UPC nem nevesítette közleményében, egyértelműen az Externet Nyrt.-re gondolhattak, amelynek szolgáltatásán keresztül érhetők el a két médiacég online tartalmai. A helyzet azonban korántsem ilyen egyszerű. Nagyjából másfél éve a Liberty Global, a UPC anyavállalata úgy döntött, hogy módosítja, milyen díjkategóriában szerepel a BIX-ben (Budapest Internet Exchange – budapesti adatcserélő központ), ezt követően pedig megszűnt az a kötelezettsége, hogy ingyen és jó minőségben biztosítsa más cégek számára az online forgalom kicserélését – mondta el a Világgazdaságnak Angeli János, a BIX elnöke. A UPC változtatásáig az Internet Szolgáltatók Tanácsa által működtetett központ valamennyi Magyarországon belüli ügyfele B-kategóriás, kedvezményes díjú szerződést használt, amelynek megkötésekor vállalták, hogy egymás között ingyen biztosítják a forgalomkicserélést. Ha egy szolgáltató felmondja a szerződését egy másik céggel, az utóbbi vállalkozás a BIX-en keresztül már nem tudja eljuttatni a forgalmat a változást kezdeményező hálózatára a régi módon. Ekkor jelenleg három választási lehetősége van: vagy drága és jó minőségű nemzetközi internet kapcsolatot vásárol, vagy olcsóbb, gyengébb minőségűt, illetve közvetlen adatkicserélésben is megállapodhatnak a felek, ám nyilván ennek is lenne plusz költsége – vázolta a helyzetet Angeli János.
Ebben az esetben az Externet nyilván nem volt hajlandó arra, hogy az eddigiekhez képest többletköltséget jelentő megoldást válasszon, egyedüliként a BIX-en jelenlévő cégek közül. Nem véletlen, hogy a társaságnál egészen más megközelítésből látják a helyzetet. A mostani ügyben fontos kérdésként merül fel a netsemlegesség, vagyis hogy egyenlő feltételekkel férhessenek hozzá a tartalmakhoz a felhasználók – mutatott rá Katona Ádám, az Externet marketing igazgatója. Társaságunk a tartalomszolgáltatások biztosítása mellett sok ezer közvetlen végfelhasználója érdekeit is szem előtt tartja, az nem elfogadható számunkra sem, hogy ügyfelek tartalom nélkül maradjanak – fűzte hozzá a marketing igazgató. A UPC közleményében visszautasította azokat a feltételezéseket, amelyek bármilyen internetes tartalom blokkolására vagy háttérbe szorítására utaltak.
Forrás: http://www.vg.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megint gyorsít az interneten a UPC