Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A popzene még csak egy dolog, de gagyi és kínos dolgokból is jó pár akad a listán.
Manapság, amikor egyre kevesebb az eladott CD és egyéb hanghordozó, a
zenei közízlést már nem a MAHASZ-lista vagy az egyéb hivatalos díjátadók
mutatják meg legjobban. A fiatalok többsége streaming szolgáltatókat és
online rádiókat hallgat, de amire talán senki sem számított annak
idején, a YouTube vált egyfajta kibővített rádióvá. A 10 éve indított
szolgáltatást csak használóinak egy része nézi a szó szoros értelmében, a
többi hallgatja, vagy egy második képernyőn, de akkor is háttérzeneként
futtatja. Ha tehát meg akarjuk nézni, milyen zenék és egyéb tartalmak
népszerűek, jó merítést adhatnak a Google videós szolgáltatásának
statisztikái.
A kerek évforduló kapcsán megkaptuk az aktuális,
hazai YouTube toplistákat, és picikét sikerült elszomorodnunk. Szóval
ezt hallgatják itthon a legtöbben? Akkor bizony van baj. Nézzük először a
tíz évre vonatkozó, összesített magyar kedvenceket. Itt Majka és Curtis klipje, a Belehalok vezet, vastagon 31 millió fölötti nézettséggel. A második helyen Pitbull és Marc Anthony koprodukciója, a Rain Over Me áll. Egy magyar gettó-rap és egy nemzetközi gagyi-pop. Harmadik a Gangnam Style,
amely nemzetközi szinten a legnézettebb YouTube videó evör, nálunk is
felfért a dobogóra. Negyedikként pedig pont ugyanennek a magyar
megfelelője, Fluor bicskanyitogató Mizu című "dala" tanyázik. És így tovább, hazai és külföldi gagyik egymás után, hol popsirázós focihimnusz, hol pedig hazai roma-mulatós pop formájában. A tizedik helyre fért az Alma együttes gyerekpogóztató (és szülőszomorító) dala, a Ma van a szülinapom - és komolyan ez a legigényesebb még mindig a toplistán.
Bontsuk tovább a magyarok magyar kedvenceire? Csak még szomorúbb a
kép. Kis Grófo és Nótár Mary, Gumimaci, Majkából és Curtisből itt már
két eposz is elfért a top tízben... A nem zenei magyar csúcson pedig a
fentieket támogatva egy Majka-Curtis paródia tanyázik. Ennyi...
Miért
szeretjük mégis a YouTube-ot? Talán azért, mert ha már úgyis bedőlt ez
az egész zenebiznisz, és már rég nem az eladott CD-kből élnek a
zenészek, legalább olyan ritkaságokat is megtalálhatunk rajta, amiket
hivatalos kiadványban már rég hiába keresnénk bárhol. Meg azért, mert
megismertette velünk a "jútyúbszörf" kifejezést - ez az, amikor egy
videót megnézve felkelti a figyelmünket valamelyik kapcsolódó videó az
oldalsó menüben, megnézzük azt, aztán abból is továbbugrunk, és
nemsokára meglepő irányokba távolodunk el az eredetileg nézett témától
vagy stílustól.
Havonta egymilliárdan néznek YouTube videókat
világszerte. Az internetezők harmada. Minden hónapban hatmilliárd óránál
is több videót pörgetnek le, és percenként több mint 12 napnyi mozgókép
kerül fel a szolgáltatásra. És igen, a toplistára ilyeneket ken fel a
többség, mint amiket a magyar statisztikák is mutatnak (nemzetközi
szinten a Gangnam Style után például egy Justin Bieber ősborzalom
a második), de ismét megjegyezném: ha valaki KERES, akkor a YouTube-on
talál. Értéket is. Csak ne felejtsünk el keresni ahelyett, hogy megyünk a
"mindenki más is ezt nézi" feliratú birkavagonba. Ha így teszünk,
rájöhetünk arra, hogy a YouTube valójában egy hatalmas kincsesláta,
aminek csak a tetejét szórták tele szeméttel, mélyebben keresgélve
azonban van ott bőven arany is.
A cikk végére hadd szúrjunk be egy elgondolkodtató videót. A Dire Straits Money for Nothingja még a nyolcvanas években azt az érzést szomorkodta bele a világba, hogy az MTV hogyan eszi meg a zeneipart. Miközben a harminc éves klipet nézzük (és furcsállva felfedezzük benne még a magyar Első Emelet tagjait is), gondolkodjunk el azon, mennyi minden változott - és a technológia csak egy része a változásnak, a lényeg tőlünk függ: vajon mire használjuk a szép, új világot?
Forrás: http://technet.hir24.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Még az idén fizetős lesz a Youtube!
A Facebook beszállna a zeneiparba
Fizetős lesz a Youtube
Reklámmentes lesz a youtube?