Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Vitathatatlan, hogy útviszonyok tekintetében is, a téli és a nyári időjárási viszonyok között óriási különbségek vannak, így az autósok számára sem mindegy, hogy mikor, milyen gumival közlekednek. Talán nincs is olyan autós, aki ne ismerné azt a már szabályként elterjedt mondást, hogy, ha 7 fok, akkor téligumi.
Hiába ismeri szinte valamennyi autós ezt a szabályt, a legtöbben mégis addig húzzák a gumicserét, míg az első hó leesik. Pedig már a havazást megelőző fagyos és nyirkos időjárásban is indokolt lenne a téligumi, ugyanis 7 fok alatt a nyári gumi anyaga megkeményedik, így jelentősen veszít tapadásából, és balesetveszélyessé válik.
Hogyan és hol a legcélszerűbb elvégezni a gumicserét?
1. Magunk cseréljük le az abroncsot
Sokan spórolás miatt ezt választják, azonban csak abban az esetben javasolt e mellett dönteni, ha értünk az abroncsok cseréjéhez, és rendelkezünk is a megfelelő eszközökkel. Ellenkező esetben, több kárt okozunk, mint hasznot.
A gumik élettartama szempontjából, nagyon fontos, hogy hogyan tároljuk őket. A levett gumikban javasolt csökkenteni a nyomást és úgy tárolni, valamint időnként átforgatni őket.
Felszerelés előtt ellenőrizze a gumik gyártási idejét a rajtuk lévő DOT szám alapján. A 2000 előtt gyártott gumik esetében az utolsó három, a 2000 után gyártott gumiknál pedig az utolsó négy számjegy jelenti a gyártási időt. Három számjegy esetén az első kettő utal a gyártás hetére, az utolsó a gyártási évre. Pl: 457= 1997 év 45. hete. Négy számjegynél az első két szám szintén a gyártás hetét jelöli, az utolsó kettő a gyártási évet. Pl: 1906=2006 év 19. hete. Erre azért jó figyelni, mert egy átlagos használat mellett az 5 évnél idősebb gumik veszítenek a tapadásukból és profilmélységtől függetlenül már nem javasolt a használatuk.
2. Gumis cégnél végeztetjük el a cserét
Akár kisebb helyi céget, vagy nagyobb nevesebb szolgáltatót választunk, először győződjünk meg az ott dolgozók precízségéről és szakértelméről. Ehhez ismerősök véleményét, tapasztalatát érdemes kikérni. Továbbá érdemes olyan helyet választani, ahol centrírozni is képesek, valamint a futóművek beállítását és egyéb szervízszolgáltatásokat is el tudnak végezni, ami nem árt a hosszú tél előtt.
Összegzésként akár melyik módszer mellett is döntünk, fontos, hogy ne várjuk meg az elő havat, mert az idő húzásával a gumicsere nem lesz olcsóbb, ellenben nagyobb az esélye a balesetek bekövetkezésének.
Forrás: https://www.aegondirekt.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Pénteken utaznátok haza? Pótlóbuszokra kell számítani
Felkészülni! Itt az ideje elbúcsúzni a napsütéstől
Igazi nyár lesz a hétvégén
Csütörtöktől sok eső jön, erős lehűléssel