Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Törőcsik Anita | 0 hozzászólás
A robotpilótát használta ereszkedéshez, majd többször is gázt adott a Germanwings másodpilótája, derült ki a fekete dobozban rögzített adatokból.
A fekete doboz szerint Andreas Lubitz beállította a robotpilótát az ereszkedéshez - 30 métert adott meg célmagasságnak az Alpok hegyei közt -, aztán, miközben az A320-as süllyedt, többször is módosította a beállításokat, hogy növelje a sebességet. Ez megerősíti az első fekete doboz alapján megállapított tényt, nevezetesen hogy a másodpilóta szándékosan vezette neki a gépet a francia Alpok szikláinak.
Azt, hogy miért tette, még mindig nem tudni. A március 24-iki katasztrófában Lubitz-cal együtt 150 ember halt meg.
A repülési adatokat rögzítő második fekete dobozt csütörtökön találták meg.
Az első, amely a pilótafülkében elhangzott beszélgetéseket és egyéb
hangokat rögzítette, már a szerencsétlenség napján előkerült. A
katasztrófa okait vizsgáló szakemberek innen tudták, hogy Andreas Lubitz
kizárta a kapitányt a fülkéből, pontosabban nem engedte vissza, és az
utolsó 10 percben egyetlen szót sem szólt. Az is a fekete doboz által
rögzített hangokból derült ki, hogy Lubitz nem volt ideges, nyugodtan
lélegzett a katasztrófa előtti percekben.
Lubitzról időközben kiderült, hogy pszichiátriai kezelés alatt állt, és erős szorongásgátlót szedett,
amellyel még autót sem vezethetett volna. Betegállományba helyezték, az
erről szóló dokumentumot azonban nem mutatta meg a munkáltatóinak,
hanem összetépte. Ráadásul egy korábbi autóbaleset miatt
pszichoszomatikus - vagyis nem szervi - látásproblémái is voltak.
A
lakásán talált iPad-en megtalálták annak nyomát is, hogy a Germanwings
katasztrófa előtti héten az öngyilkosságról és a pilótafülkék biztonsági
rendszeréről keresett információt az interneten.
Lubitz
kiképzése 2008-ban azért szakadt meg, mert depresszió miatt
pszichiátriai kezelés alatt állt. Később azonban felépült, és körülbelül
másfél év múlva folytathatta tanulmányait, és a pilótaengedélyt is
megszerezte.
A pilótaengedélynek nem feltétele,
hogy valakinek soha korábban ne legyen pszichés betegsége, és az
évenkénti kötelező orvosi ellenőrzésnek sem kötelezően része a
pszichiátriai vagy a pszichológiai vizsgálat.
Forrás: http://vs.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megdöbbentő dolgok derültek ki a lezuhant utasszállítóról
A pilóták képtelenek repülni a keddi katasztrófa után