Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Napi hírek közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Napi hírek vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A jövőben akár kevesebb üzemanyaggal is útnak indulhatnak a távolsági repülőgépek, hogy aztán tízezer méteres magasságban tankolják őket fel kerozinnal.
Nem kell majd leszállni, hogy átszálljon az utas
A még távolabbi jövőben az is elképzelhető, hogy a levegőben a
csomagokat, sőt akár az utasokat is kicserélhetik egymás között a
repülőgépek - állítja egy nemzetközi kutatócsoport, amely már három éve
tanulmányozza ennek lehetőségét.
Az elképzelés szerint a
távolsági repülőgépek kismértékben töltött üzemanyagtartállyal, így
kisebb súllyal szállnak fel, majd a repülési magasságban töltik fel
teljesen a tankjukat. Ehhez üzemanyag-utántöltő repülőgépeket kell
bevetni.
Így lehet kerozint spórolni
"Ahhoz, hogy ezek a tankerek ne növeljék a szén-dioxid-kibocsátás
mértékét, egyszerre 3-5 járathoz elegendő kerozint vinnének magukkal, és
adott helyen köröznének" - mondta Leonardo Manfriani, a Zürichi Alkalmazott Tudományok Egyetemének munkatársa.
A
kutatók szerint ily módon a kerozinnak akár 20 százalékát is
megspórolhatnák, ráadásul ez növelheti az utasok kényelmét is. A
világkörüli utak ugyanis a kisebb gépek számára köztes landolás nélkül
is lehetővé válnának, emellett a módszer csökkentené a nagy nemzetközi
légi közlekedési csomópontok leterheltségét is.
Többször megkerülnék a földet
A nagyobb gépek akár többször is megkerülhetnék a Földet landolás
nélkül, miközben a szükséges üzemanyagot kisebb gépektől vennék át a
levegőben. Ilyen módon a távoli jövőben akár a csomagok is
cserélődhetnek a járatokon és az utasok is átszállhatnak a levegőben.
A
repülőterek zajszintje is csökkenne, hiszen "minél nagyobb és nehezebb
egy gép, annál hangosabban száll fel" - fogalmazott Manfriani. A projekt
kilenc európai egyetemnek és öt ország kutatóintézetének
közreműködésével zajlik a holland Nemzetközi Légiközlekedési és
Űrkutatási Laborjának vezetésével.
Forrás: http://www.origo.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!